Veelgestelde Vragen Klantenservice

Wat is het aanbod van de Leemshop?

Ons Aanbod

Onze Leemshop heeft een zorgvuldig samengesteld assortiment van gezonde, duurzame, ecologische en natuurlijke bouwmaterialen. Gezond om mee te werken en gezond om in te werken, wonen en leven.

Ook bieden we je diensten aan om je in staat te stellen makkelijk zelf met natuurlijke bouwmaterialen te kunnen werken. Denk daarbij aan workshops op maat, bouwadvies, huur van professioneel gereedschap, proefverpakkingen, kleurstalen en materiaaladvies.

De geldende consumentenprijs van onze artikelen en diensten zijn duidelijk vermeld. Sommige diensten zijn niet geprijsd omdat die afhankelijk zijn van omstandigheden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om een gratis workshop aan huis te krijgen als je een grote bestelling doet.

Er zijn geen verborgen kosten, zoals belastingen (BTW) of verpakkings-, handelings- of verzendkosten.

Wij garanderen dat de door ons geleverde producten voldoen aan de daaraan in redelijkheid te stellen eisen. De Leemshop geeft hierop een zelfde garantie en garantietermijn als de fabriek of leverancier op het betreffende product geeft.

 

 

Wat zijn de bestelmogelijkheden?

Via de website

  1. De producten van je keuze kun je opzoeken in de winkel.
  2. Per product kun je de eventuele opties aangeven (verpakking, kleur, etc.).
  3. Vervolgens bepaal je het aantal dat je wilt bestellen.
  4. De prijs inclusief BTW verschijnt in je scherm met een groen knop : “In Winkelmand”.
  5. Vervolgens verschijnt de melding : “Je product is toegevoegd aan je winkelmand”.
  6. Ga naar het volgende product dat je wilt bestellen.
  7. Klaar met bestellen? Ga naar je winkelmand door op het groene winkelwagentje rechtsboven in je scherm te klikken.
  8. Is de bestelling compleet en naar je zin? Klik dan op de groene knop : “Doorgaan naar afrekenen”.
  9. In het scherm “Afrekenen” geef je op : jouw gegevens, de betaalwijze en je akkoord voor de voorwaarden. Klik op de groene knop : “Bestelling afronden en verder naar betaling”.
  10. Je komt nu op de betaalpagina van je gekozen betaalwijze.
  11. Denk eraan om na betaling weer terug naar de Leemshop te gaan via de knop “Verder naar webshop”.
  12. Daar kom je weer in de Leemshop en krijgt je bestelling een nummer en de melding dat de bestelling is geslaagd.
  13. Kijk in de emailbox of je onze bevestigingsmail hebt ontvangen.
  14. Gaan er dingen mis? Neem svp contact op via info@leemshop.nl of 035-7370036.

Offerte via email

Wil je graag een offerte aanvragen voor je bestelling waarbij we je gelijk kunnen adviseren? Ga dan naar dit formulier en vul in waarvoor je offerte wilt of wat je wilt gaan doen. Wees zo specifiek mogelijk.

 

 

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

 

  • Ideal

Veilig en online betalen via je eigen bank

  • Bankoverschrijving

Op rekeningnummer NL88 TRIO 0212158988 ten name van Leemshop en onder vermelding van het factuurnummer. De bestelling wordt verzonden nadat  je betaling is ontvangen.

  • Digitale acceptgiro

Bij een bestelling buiten de webshop om, kunnen we je een digitale acceptgiro sturen per mail. Je betaalt dan veilig online via je eigen bank (Ideal).

  • Contante betaling bij afhalen

Als je de bestelling wilt ophalen, neem dan eerst contact op of het product op voorraad is. Het ophalen kan alleen op afspraak. Neem s.v.p. gepast geld mee want wisselgeld of een pin-apparaat hebben we niet.

  • Rembours

Pakketpost onder rembours :

Aan verzending onder rembours zijn extra kosten verbonden. De extra kosten (dus bovenop de reguliere verzendkosten) van remboursverzending bij de Postnl bedraagt € 15,00 per pakket. Je bestelling proberen we zo efficiënt mogen te verpakken en te verzenden in zo min mogelijk pakketten. Omdat bepaalde producten vanwege omvang of consistentie beter niet samen in één pakket kunnen, moeten ze soms apart verpakt worden ook al is het gewicht samen geen 30 kilo. Vandaar dat we eerst voor je uitrekenen wat de extra kosten zijn. Zie verder bij “Prijsopgave / offerte na bestelling”.

Transport van pallets en bigbags onder rembours :

Ook aan transport onder rembours zijn extra kosten verbonden. De kosten verschillen per bestelling omdat we met diverse vrachttransporteurs werken die hun eigen tarieven hanteren. We proberen zoveel mogelijk te verzenden onder rembours maar niet iedere transporteur levert die dienst. We proberen dan een geschikte oplossing te vinden. In ieder geval vragen we bij remboursbetaling bij pallet- of bigbagtransport een vooruitbetaling van 50%.

Prijsopgave / offerte na bestelling :

Bij zowel pakketpost als transport onder rembours en betaling achteraf sturen we je na je bestelling een offerte waarop ook de extra kosten voor rembours staan en/of een eventuele vooruitbetaling van 50%. Na je akkoord zenden we je de factuur. Na ontvangst van je betaling van de eerste 50% gaan we de levering van je bestelling regelen. Het duurt dus allemaal wel wat langer en kunnen we levering binnen de normale termijnen niet garanderen.

Bij ontvangst van je bestelling betaal je dan aan de postbode of transporteur de tweede 50%. Of je maakt die binnen 1 week over naar de Leemshop als rembours niet mogelijk was bij de transporteur.

De extra kosten die de rembours- of achteraf betaling voor je meebrengt, vallen niet onder het herroepingsrecht. Dus mocht je een bestelling willen herroepen en een product weigeren bij levering of terugzenden, dan betalen wij je de door jou betaalde kosten voor het product terug en de kosten bij normale verzending en dus niet de extra kosten voor rembours – en/of achteraf betaling.

De mogelijkheid om 50% vooruit en 50% achteraf te betalen geldt voor particulieren (en dus niet voor ondernemers) bij bestellingen tot € 200,00 inclusief BTW en inclusief verzendkosten. We behouden ons het recht voor om betaling achteraf te weigeren onder opgaaf van reden.

Wat zijn de retourmogelijkheden?

Annuleren

Als je bestelling door ons nog niet is verzonden of besteld bij een derde partij kun je je bestelling annuleren. Stuur ons een emailtje met het factuurnummer en je verzoek tot annulering. Als het nog kan, dan betalen we je betaalde bedrag binnen één week terug.

Als de levering van je bestelling al in gang is, dan kun je niet meer annuleren. Wel kun je dan je bestelling herroepen (zie hieronder).

Niet goed, geld terug

Als je ontdekt dat het product dat je van ons hebt ontvangen niet goed is of anders is dan het product dat je besteld hebt, neem dan onmiddellijk contact op met ons. Beschrijf het eventuele gebrek, zend een of meerdere foto’s mee en geef aan hoe wij het beste het probleem kunnen oplossen voor je.

We betalen het volledige aankoopbedrag terug of vervangen het product door een juist product. Voorwaarde daarvoor is dat je binnen 14 dagen na je melding het product retour zendt.

Herroepingsrecht binnen de 14 dagen bedenktijd

Bedenktijd

Na ontvangst van je product heb je 14 kalenderdagen om de bestelling af te zeggen zonder dat je hoeft op te geven waarom. De periode van 14 dagen gaat in op de eerste dag nadat je het pakje hebt ontvangen.

Voorbeeld : pakje ontvangen op donderdag => bedenktijd gaat in op vrijdag en duurt tot en met donderdag twee weken later.

Compleet , onbeschadigd en onaangebroken

Je kunt alleen daadwerkelijk gebruik maken van je herroepingsrecht binnen 14 dagen als de producten compleet en onbeschadigd door je worden geretourneerd. Schade door bijvoorbeeld de Postnl wordt veroorzaakt bij de retourzending, valt onder jouw verantwoordelijkheid. Je kunt dat risico verzekeren bij de Postnl.

Onder compleet en onbeschadigd verstaan wij ook onaangebroken. Als een product aangebroken of geopend is dan kunnen we het niet meer terugnemen omdat het beschadigd is. We bedoelen daarmee niet de verpakking die nodig is om te verzenden. Die kun je gerust openen. Maar wel bijvoorbeeld de emmer verf die niet aangebroken is.

Voorbeeld : je hebt 5 zakken leemfinish besteld en je hebt er één geopend en je vindt de kleur niet mooi. Dan kun je binnen 14 dagen na ontvangst de bestelling van de 4 ongeopende zakken leemfinish herroepen, maar de aangebroken zak kun je niet retourneren.

Tip : maak dus gebruik van onze service kleurstalen en proefverpakkingen. Daar kun je de kleuren pas echt goed bekijken bij jou thuis.

Wat moet je doen?

  • Meld je herroeping en van welke producten via dit Herroepingsformulier (ook te vinden als bijlage 1 bij de voorwaarden) binnen de termijn van 14 dagen. Geef daarbij ook op naar welke rekening en op welke naam wij het bedrag moeten overmaken.
  • Je ontvangt van ons binnen twee dagen een bevestiging en het adres waar je het product naar terug kunt sturen. Het retouradres kan namelijk een ander adres zijn dan de afzender of het adres op deze site.
  • Stuur het product terug (goed verpakt en liefst verzekerd) binnen 14 dagen na je melding.
  • Na ontvangst van je retourzending betalen wij binnen 14 dagen het product en de heenverzendkosten(*) terug op je rekening. De retourverzendkosten zijn voor je eigen rekening.

(*)De extra kosten voor 50% betaling achteraf en levering onder rembours vallen niet onder het herroepingsrecht en worden niet terugbetaald.

Verzendetiket

Als je dat wilt, kun je van ons een verzendetiket kopen voor je retourzending. Je kunt dan voor € 8,60 een pakket tot 30 kilo verzekerd verzenden.

We sturen het etiket naar je op via de email. Je print het uit en plakt het op de doos. De doos breng je naar de Postnl en laat het daar scannen. Je krijgt van de Postnl een ontvangstbewijs dat je moet bewaren. Je hoeft daar niets te betalen! De kosten brengen we in mindering op de retourbetaling aan jou.

Welke producten kunnen niet worden geretourneerd

Er zijn producten die niet onder het herroepingsrecht vallen. Dat zijn de volgende producten :

  • Producten die speciaal op kleur of maat zijn gemaakt. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de Claytec Yosima Designstuc in een bepaalde mengkleur of met een toevoeging zoals stro of parelmoer.
  • Producten die zakelijk zijn gekocht, dus op bedrijfsnaam

Ruilen

Zijn net die 14 dagen voorbij (of eigenlijk al een tijdje) en je ontdekt dat je toch een deel van je bestelling niet gaat gebruiken? Tja, wat nu? Neem contact met ons op. Als het gaat om complete, onbeschadigde en onaangebroken producten én wij kunnen ze nog goed verkopen, dan zou het kunnen dat we ze terugnemen. En als wij ze niet kunnen terugnemen, kun je ze nog aanbieden op onze Marktplaats.

Aanbieden op onze Marktplaats

Bied gratis je producten aan die je niet meer kunt gebruiken of over zijn. Bijvoorbeeld nog zeker 100 kilo prachtige basisleem in een bigbag, die je niet meer gaat opmaken.

De Leemshop wordt goed bezocht, dus een prima kans dat iemand jouw aanbieding vindt en geïnteresseerd is.

Stuur een mailtje met foto’s en omschrijving en locatie. Wij geven je emailadres niet door en zetten die niet op de site! Klanten kunnen alleen met ons mailen.

 

 

Welke leveringsmogelijkheden zijn er?

Leveringsmethoden

Verzendmethode Pakketpost

Producten tot 20 kilo worden verzonden via onder andere de Postnl voor € 3,95 tot € 7,50 per collo. Je bestelling wordt verzekerd verzonden en alleen afgeleverd op het afleveradres dat je hebt opgegeven. Ook is er een handtekening nodig voor ontvangst.

Bestel je meer dan € 199,00 (inclusief BTW) aan producten die verzonden worden per pakketpost, dan zijn de verzendkosten gratis en betalen wij die dus voor je. Dit geldt alleen voor particulieren en niet voor ondernemers.

Verzendmethode Zakwaren

Zakwaren van meer dan 20 kilo (denk aan zakken leemstuc van 25 kilo) worden verzonden tot en met een aantal van 5 stuks per onder andere Postnl voor € 12,50 per collo. Vanaf 6 stuks worden de zakken op een europallet gelegd en bezorgd door een transporteur (zie Verzending via Transportbedrijf).

Verzending via Transportbedrijf

Producten in grotere aantallen en bouwplaten worden getransporteerd per pallet vanaf € 54,50 inclusief BTW en € 13,50 statiegeld europallet.

Bigbags Basisleem worden ook getransporteerd per pallet voor € 64,50 inclusief BTW en € 13,50 statiegeld europallet (met uitzondering van de Nederlandse Basisleem waarbij de pallet in het verzendbedrag is opgenomen).

Ook bij aflevering van een bigbag of pallet door een transporteur is het noodzakelijk dat je aanwezig bent. We geven je van tevoren de dag en de verwachte tijd door dat de transporteur langskomt. Kun je zelf niet aanwezig zijn? Regel dan svp een familielid, buur of iemand anders om de handtekening te zetten voor ontvangst en om de aanwijzingen te geven waar de bigbag of pallet geplaatst moet worden.

Afhalen

Enkele producten zijn bij ons af te halen. Uitsluitend op afspraak, dus neem even contact op (info@leemshop.nl). We hebben altijd zakken van 25 kilo Nederlandse Basisleem op voorraad. Bijna alle andere producten kunnen we binnen enkele dagen in huis hebben. Als dit handelingskosten met zich meebrengt (bij bijvoorbeeld bigbags), dan laten we je dat van te voren weten.

Sommige producten staan ook in distributiecentra en niet in Hilversum. Alleen daarom is het dus zinvol om eerst contact op te nemen en een afspraak te maken : info@leemshop.nl.

Leveringstermijn

De leveringstermijn is afhankelijk van het product dat je besteld en in praktijk duurt het 1 tot 4 dagen voordat je de bestelling in huis hebt.

Voor grotere producten zoals bigbags of pallets kan dat variëren van 1 tot in uitzonderingsgevallen 10 dagen omdat we daar afhankelijk zijn van de routes van de transporteur. In praktijk duurt de levering door een transporteur 1 tot 5 dagen.

Bij bestellingen die op maat gemaakt moeten worden, zoals een specifieke kleur van Claytec Yosima Designstuc in een bigbag, kan het zijn dat die geleverd moet worden vanuit Duitsland. Soms duurt dat dus langer. We informeren je over de verwachte levertijd.

Je kunt de bestelling kosteloos afzeggen (de overeenkomst ontbinden) als de levertermijn langer duurt dan 30 dagen.

 

 

Heb je een klacht, tip of opmerking?

We hopen niet op klachten, toch horen we ze graag als ze er zijn. Laat het ons weten en stel ons in staat eventuele fouten goed te maken en onze dienstverlening te verbeteren.

Heb je een klacht? Stuur een email (info@leemshop.nl) of bel 035-7370036.

Na ontvangst van je klacht, sturen we je een ontvangstbevestiging en zullen binnen 14 dagen je klacht schriftelijk beantwoorden.

Is onze reactie niet naar je tevredenheid, dan kun je contact opnemen met de Stichting Webshop Keurmerk (www.keurmerk.info) waar de Leemshop bij aangesloten is. Zij kunnen dan bemiddelen om tot een goede oplossing te komen.

Leidt de bemiddeling niet tot het gewenste resultaat dan kan het geschil worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop van de SGC (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2776/webshop).